انتشارات » شعر و ادبیات » ترنم سكوت

ترنم سكوت


اشعار آیینی-مناسبتی

تاریخ ثبت :شنبه 22 تير1392

تعداد بازدید : 5738




زبان : فارسی
مؤلف : امیرعباس ایمانیان
سال چاپ : 1392
نوبت چاپ : اول
تعداد صفحه : 112
تيراژ : 1000
وزن : -
قطع : رقعي
جلد : شوميز

مقدمه استاد قزوه

ما ایرانیان در جهان امروز با شعر و عرفان و فرش و زعفران و عطر گل محمدی و گلابمان شهره‌ایم و انگار این همه عطر خوش که از گل محمدی و گلاب و زعفران ما متصاعد است در بافته‌های ابریشمین عرفان و شعر ما نیز جریان دارد و شعر ما هویت دیروز و امروز ماست. آیینه‌ی بیداری و دلیری و سرزندگی و شور و عشق همیشگی قومی که یکی از بزرگ‌ترین تمدن‌های جهانی را رقم زده است.

هنوز نیز شعر و ترانه و قول و غزل شاعران روزگار ما رنگ و بوی سخن بزرگان دیروز را در جان خود نهان کرده است و میراث‌دار آن همه عظمت و عشق و ایمان و اعتقاد است.

سرزمین کاشان و بیدگل شاید در شعر آیینی ما گل سرسبد شهرها باشد از آن روی که بزرگانی چون محتشم و صباحی بیدگلی را در خود پرورد و به ادبیات آیینی این سرزمین معرفی کرد.

مجموعه‌ای از شاعر آیینی روزگارمان جناب عباس ایمانیان بیدگلی (ایمن) پیش روی من است. به شهادت ابیات استوار و فاخر فراوانی که در جای‌جای این دفتر حضور دارد می‌توان ایشان را نیز از فرزندان خلف صباحی و محتشم دانست.

 اعتقاد قلبی و ذهن و زبان عاشقانه و عارفانه‌ی این سخنور رشک‌برانگیز است و بیشتر از این روی که در این سرزمین معطر چه بسیارند گل‌هایی که عطر خوش شعر آیینی را پراکنده‌اند و باشد که هر روز از این دست گل‌های محمدی شکوفا شوند و عطر خوش گل محمدی جهان را مسخر کند.

به حرمت محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله . آمین.

والسلام. 18 اسفند 1391ـ علی‌رضا قزوه

 

مشاهده کتاب در سایت خانه کتاب